9 клас (література)


уривок з поеми "Сон" (Паливода М.)



03 квітня. Тема: Т.Шевченко "Наймичка"
  • Поміркуйте і дайте відповіді на питання
- Коли було написано поему «Катерина» . Цей рік був знаковим у долі Шевченка . Чому? 
-        Свою «Катерину» Тарас Григорович з великою вдячністю присвятив Василю Жуковському. Чому?
-        Назвіть романтичні ознаки в поемі «Катерина»
-        Над чим змушує Т. Шевченко замислитися вас, читачів, після прочитання поеми «Катерина».
- Чим подібні образи двох героїнь : Катерини та Ганни?(обидві мали позашлюбних дітей)
 Шевченко вперше в літературі розробляє сюжет про покритку.
-         Яким було ставлення  тогочасного суспільства до покриток?
Зображенню трагічної долі жінки Т. Шевченко присвятив багато своїх творів. Поет створив цілий ряд многостраждальних жіночих образів - дівчини, матері, жінки, покритки. Вибір цієї теми Шевченком пояснюється тим, що у закріпаченому селі саме жінка була найбільш пригнобленою і скривдженою. 
 Саме  твір "Наймичка" називають «невмирущим гімном материнській любові». На відміну від поеми «Катерина», «Наймичку» Тарас Шевченко пише в реалістичному ключі, повернувшись із України і трагічно прозрівши.
У поемі «Наймичка» (1845 р.) розповідається про долю Ганни-матері, яка, не маючи змоги сама виростити дитя, підкидає сина багатим бездітнім людям. Сама ж іде до них наймичкою. Цей твір присвячений трагічній долі жінки-покритки на Україні. Через сім років після написання «Катерини» Тарас Григорович знову повертається до цієї теми, але висловлює її вже в іншому емоційному ключі.
    Поет усвідомлює, що Бог може порятувати те суспільство, яке духовно зростає. Тому зростає, еволюціонує, удосконалюється жінка в поемі «Наймичка».
     Жіночі образи в поемах «Катерина» та «Наймичка» втілено по-різному: романтично - у поемі «Катерина», реалістично-побутово – у «Наймичці»

  • Прочитайте поему ТУТ або прослухайте поему ТУТ
  • (для "лінивих" перегляньте переказ поеми ТУТ
  • Перегляньте "Паспорт твору"
  • Жанр: ліро-епічна, соціально-побутова поема.(з ознаками реалізму)
    Тема: зображення важкої долі жінки-кріпачки, яка вимушена була все своє життя страждати й приховувати своє материнство.
    Ідея: засудження тогочасних умов, у яких жінка відчувала себе соціально незахищеною; висловлення співчуття стражданням героїні.
    Герої:Ганна,Трохим,Настя, Марко, Катерина, іх діти.  
  • Порівняйте образи Катерини та Ганни.
      Катерина - натура проста, палка, вразлива...
      Наймичка — натура безмірно глибша, любов до дитини така могутня, що перемагає все інше, заслоняє перед нею весь світ, заставляє забути про себе са
                       
    Висновок. У поемі «Наймичка» жінка-мати домінує над зрадженою жінкою. Тому всі думки Ганни про сина, його щасливу долю. І жодного разу не згадує сердешна за свого судженого, бо сенс її життя — син. Т. Г. Шевченко в поемі Катерина» втілює романтичний образ жіночої долі, а в поемі «Наймичка» — реалістично-побутовий тип жіночої долі.

  • Домашнє завдання: Складіть сенкан до образу Ганни та сенкан до образу Катерини, сфотографуйте  та надішліть на електронну адресу nazarenko49sv@gmail.com або на вайбер за номером 0972293224 до 18.00 03.04.20
01 квітня. Тема: Т.Шевченко. "Катерина"
Тема жіночої долі, материнства вічна. Для Тараса Шевченка жіноча недоля була не просто однією з тем його творчості, а згустком крові, що запікся у його серці. Доля жінки – кріпачки для нього – насамперед доля його рідної матері, котру передчасно « у могилу нужда і праця положила», це його рідні сестри: Катря, Ярина та Марія, оті «голубки молодії», в яких у наймах коси побіліли. Це, зрештою, його перша трепетна юнача любов – Оксана Коваленко. Отже, жіноча доля для нього не тільки була соціальною, а й особистою трагедією.

  • Прочитайте поему "Катерина" ТУТ
  • Або перегляньте короткий переказ на відео нижче або ТУТ


  • Аналіз поеми ТУТ
  • Домашнє завдання: дайте письмову відповідь (можна у Word документі) на питання: Яке  рішення  могла   прийняти  Катерина,  коли б не покінчила життя самогубством? Або запропонуйте власне рішення, поради щодо розв’язання проблеми героїні? Чи можна було щось зробити по-іншому? та надішліть на електронну адресу nazarenko49sv@gmail.com

20 березня 
Тема: Т.Шевченко "І мертвим, і живим, і ненародженим..."
Особливість назви твору.
Мертві — українські поміщики — кріпосники, живі — інтелігенція, про яку поет найбільше говорить у творі, ненароджені — простий народ, поневолений, не готовий до участі в боротьбі. У заголовку цього твору автор звертається не тільки до своїх сучасників, а й до «ненароджених земляків», тобто до наступних поколінь українців — отже, й до нас. Він вчить, що наш порятунок — в єдності всіх сил нації.
 Значення епіграфу до твору.
Епіграфом до твору стали слова з Біблії: «Коли хто говорить: люблю Бога, а брата свого ненавидить — лжа оце». Шевченко таким епіграфом натякає на панів, які експлуатують кріпаків і водночас говорять, що люблять народ. Цим самим поет пору- шує проблему лицемірства, фальшивого патріотизму, що ведуть згодом до зради, утрати своєї національної свідомості.

*Виконайте тестові завдання ТУТ та надішліть на електронну адресу nazarenko49sv@gmail.com або на вайбер за номером 0972293224

18 березня 
Тема: Т.Шевченко "І мертвим, і живим, і ненародженим..." Продовження теми "землячків" у посланні
*Перейдіть за посиланням, прослухайте послання ТУТ
* Аналіз твору ТУТ
Д/Р: ідейно-художній аналіз послання "І мертвим, і живим.."

Немає коментарів:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...