Українська література-6-й клас-Онлайн ресурси
- Митько і Сергій – винахідливі , кмітливі мрійники , тому їм завжди цікаво і їм ніколи нудьгувати. Декому поведінка друзів здавалася дивною, загадковою. Тож відгорнемо завісу таїни і зробимо висновок, чому саме цих хлопців Ярослав Стельмах зробив героями свого твору?
- Робота з підручником (цитатна характеристика персонажів)
А
тепер будемо збирати матеріал для підтвердження
характеристики персонажів.
1. Знайти в повісті штрихи до портретів Митька , Сергія , Василя Троша та інших персонажів і підібрати до них одне найвлучніше слово характеристику .
(Митько -запальний , Сергій- поступливий , Василь- єхидний , Митькова бабуся-любляча, бабуся Василя- ласкава, Ірина Семенівна- добра ,Оксана Павлівна (мама Митька) –турботлива, Гнат – упертий, Трохим Гнатович- мудрий
1. Знайти в повісті штрихи до портретів Митька , Сергія , Василя Троша та інших персонажів і підібрати до них одне найвлучніше слово характеристику .
(Митько -запальний , Сергій- поступливий , Василь- єхидний , Митькова бабуся-любляча, бабуся Василя- ласкава, Ірина Семенівна- добра ,Оксана Павлівна (мама Митька) –турботлива, Гнат – упертий, Трохим Гнатович- мудрий
2. Відшукати в
тексті епізоди, що стосуються навчання друзів . Зробити висновки ,якими учнями
були Митько та Сергій.
(Прочитавши повість , ми з’ясували , що Митько та Сергій навчалися у 5 –Б класі в м. Києві. В кінці навчального року вони складали іспити , щоб перейти до наступного класу. І найкращими учнями вони не були . «Не дуже –то ви й перепрацювались»- говорила Сергійкова мама , коли вони просились до села . А коли між ними виникла суперечка, то ми дізналися , що за минулий рік у Сергія була трійка з фізкультури, а в Митька – з малювання. Тобто вони не дуже сумлінно ставилися до навчання. Замість того, щоб самим зібрати гербарій ,вони взяли у Митькового брата , який йому теж не належав. «Мало любили ботаніку»,та й «зоологія не вигравала в хлоп’ячій уяві привабливими веселковими барвами». Однак під час канікул вони проштудіювали багато книжок із зоології , яку навіть полюбили, а з нею й уроки, з яких раніше втікали . Тож у них є всі шанси стати кращими учнями).
(Прочитавши повість , ми з’ясували , що Митько та Сергій навчалися у 5 –Б класі в м. Києві. В кінці навчального року вони складали іспити , щоб перейти до наступного класу. І найкращими учнями вони не були . «Не дуже –то ви й перепрацювались»- говорила Сергійкова мама , коли вони просились до села . А коли між ними виникла суперечка, то ми дізналися , що за минулий рік у Сергія була трійка з фізкультури, а в Митька – з малювання. Тобто вони не дуже сумлінно ставилися до навчання. Замість того, щоб самим зібрати гербарій ,вони взяли у Митькового брата , який йому теж не належав. «Мало любили ботаніку»,та й «зоологія не вигравала в хлоп’ячій уяві привабливими веселковими барвами». Однак під час канікул вони проштудіювали багато книжок із зоології , яку навіть полюбили, а з нею й уроки, з яких раніше втікали . Тож у них є всі шанси стати кращими учнями).
- Домашнє завдання: виписати цитатати (до 6) до характеристики головних героїв, прочитати відомості про Лесю Воронину та почати читати твір "Таємне товариство боягузів..."
Тема: Ярослав Стельмах. "Митькозавр з Юрківки, або Химера лісового озера". Допитливість, винахідливість, кмітливість хлопчиків - головних героїв
- Виконайте тест онлайн:https://learningapps.org/display?v=pddpfj78318
- Допитливість – одна із тих якостей, що спонукала хлопців до пошуку загадкової істоти. Давньогрецький філософ Сократ колись сказав: «Якщо ти будеш допитливим – то будеш розумним».· Як ви розумієте ці слова?· Чи згодні ви з ними?· Чи можна ці слова пов’язати з героями нашої повісті – Митьком та Сергійком?
- Характеристика образів Сергія Стеценка і Дмитра Омельчука
Знаючи всю історію, ми можемо скласти характеристики
наших головних героїв. Що ми дізналися про їхні риси характеру та здібності?
Дмитро і Сергій – звичайні школярі-шестикласники.
Риси характеру хлопців:
а) чемність і доброта;
б) мужність і винахідливість;
в) повага до батьків і людей похилого віку;
г) наполегливість і довіра;
д) на зло відповідають добром.
Здібності:
а) любов до книги;
б) прагення пізнати багато цікавого (допитливість);
в) надання допомоги тому, хто її потебує;
г) уміння орієнтуватися в природному довкіллі;
д) мрія про славу.
- Літературний аналіз твору
Тема: розповідь про літні пригоди Сергія та Митька у селі
Юрківка, розкриття загадкової химери лісового озера.
Ідея: возвеличення справжньої
дружби, духу пригод, гарного ставлення до старших; підтримка креативності,
сміливості, наполегливості, працелюбства; засудження хитрості, брехні,
пихатості.
Жанр: пригодницька повість
Домашнє завдання
Дочитати твір Я. Стельмаха "Митькозавр з Юрківки..."
Написати есе «Якщо ти будеш
допитливим – то будеш розумним» на основі повісті Ярослава Стельмаха
«Митькозавр з Юрківки».
Тема: Ярослав Стельмах. "Митькозавр з Юрківки, або Химера лісового озера"
- Ознайомся з життєвим і творчим шляхом Я. Стельмаха
- Перегляньте буктрейлер
- Прочитай у підручнику ст.178-182(дай відповіді на запитання на ст.182 - склади і запиши план до розділів І та ІІ, перекажи за планом)
Тема: В.Нестайко. "Тореадори з Васюківки". Проблеми у творі
*Виконайте тести у зошиті за посиланням ТУТ
*Дайте відповіді у зошиті 1 словом ТУТ
*Розгадайте кросворд у зошиті.
1.
|
Т
| ||||||||||||||
2.
|
О
| ||||||||||||||
3.
|
Р
| ||||||||||||||
4.
|
Е
| ||||||||||||||
5.
|
А
| ||||||||||||||
6.
|
Д
| ||||||||||||||
7.
|
О
| ||||||||||||||
8.
|
Р
| ||||||||||||||
9.
|
И
|
1. Що будували хлопці?
2. Хто замінив хлопцям
бика?
3. Кого ставили в приклад
хлопцям?
4. Як назвали хлопці врятовану
собаку?
5. Як називається село, в
якому живуть Ява і Павлуша?
6. Звідки витягли хлопці
цуценя?
7. Що віддав перед «смертю»
Ява сестрі Яришці?
8. Що викликає у нас, читачів,
повість «Тореадори з Васюківки»?
9. Що будували хлопці на баштані з кавунів?
Пригодницький
твір не лише розважає, але й навчає. Чого ж найбільше хотів навчити В.Нестайко
нас своєю повістю? ЗАПИШІТЬ ВІДПОВІДЬ У ЗОШИТ
Отже, пригодницька література покликана
навчати розважаючи. І це довів нам не лише В.Нестайко, бо ще до нього, набагато
раніше, такі твори писали зарубіжні письменники, пригадайте їх (Даніель
Дефо «Робінзон Крузо», А. де Сент - Екзюпери «Маленький принц», Жуль Верн «Діти
капітана Гранта», Марк Твен «Пригоди Тома Сойєра і Гекльберрі Фіна» тощо).
Усі виконані
завдання у зошиті сфотографувати та надіслати на електронну адресу nazarenko49sv@gmail.com або на вайбер за номером 0972293224
Немає коментарів:
Дописати коментар