6 клас (література)

Українська література-6-й клас-Онлайн ресурси

 Тема: Ярослав Стельмах. "Митькозавр з Юрківки, або Химера лісового озера".Цитатна характеристика головних героїв повісті
  • Митько і Сергій – винахідливі , кмітливі мрійники , тому їм завжди цікаво і їм ніколи нудьгувати. Декому поведінка друзів здавалася дивною, загадковою. Тож відгорнемо завісу таїни і зробимо висновок, чому саме цих хлопців Ярослав Стельмах зробив героями свого твору?
(Напевно тому, що герої твору подібні до самого автора. Саме в їх уста він вкладає власні думки , і діють вони так , як діяв би сам автор).
  • Робота з підручником (цитатна характеристика персонажів)

А тепер будемо збирати матеріал для підтвердження характеристики персонажів.
1. Знайти в повісті штрихи до портретів Митька , Сергія , Василя Троша та інших персонажів і підібрати до них одне найвлучніше слово характеристику .
(Митько -запальний , Сергій- поступливий , Василь- єхидний , Митькова бабуся-любляча, бабуся Василя- ласкава, Ірина Семенівна- добра ,Оксана Павлівна (мама Митька) –турботлива, Гнат – упертий, Трохим Гнатович- мудрий
2. Відшукати в тексті епізоди, що стосуються навчання друзів . Зробити висновки ,якими учнями були Митько та Сергій.
(Прочитавши повість , ми з’ясували , що Митько та Сергій навчалися у 5 –Б класі в м. Києві. В кінці навчального року вони складали іспити , щоб перейти до наступного класу. І найкращими учнями вони не були . «Не дуже –то ви й перепрацювались»- говорила Сергійкова мама , коли вони просились до села . А коли між ними виникла суперечка, то ми дізналися , що за минулий рік у Сергія була трійка з фізкультури, а в Митька – з малювання. Тобто вони не дуже сумлінно ставилися до навчання. Замість того, щоб самим зібрати гербарій ,вони взяли у Митькового брата , який йому теж не належав. «Мало любили ботаніку»,та й «зоологія не вигравала в хлоп’ячій уяві привабливими веселковими барвами». Однак під час канікул вони проштудіювали багато книжок із зоології , яку навіть полюбили, а з нею й уроки, з яких раніше втікали . Тож у них є всі шанси стати кращими учнями).
  • Домашнє завдання: виписати цитатати (до 6) до характеристики головних героїв, прочитати відомості про Лесю Воронину та почати читати твір "Таємне товариство боягузів..."

 Тема: Ярослав Стельмах. "Митькозавр з Юрківки, або Химера лісового озера". Допитливість, винахідливість, кмітливість хлопчиків - головних героїв
  • Виконайте тест онлайн:https://learningapps.org/display?v=pddpfj78318 
  • Допитливість – одна із тих якостей, що спонукала хлопців до пошуку загадкової істоти. Давньогрецький філософ Сократ колись сказав: «Якщо ти будеш допитливим – то будеш розумним».
    ·        Як ви розумієте ці слова?
    ·        Чи згодні ви з ними?
    ·        Чи можна ці слова пов’язати з героями нашої повісті – Митьком та Сергійком?
  • Характеристика образів Сергія Стеценка і Дмитра Омельчука
Знаючи всю історію, ми можемо скласти характеристики наших головних героїв. Що ми дізналися про їхні риси характеру та здібності?

Дмитро і Сергій – звичайні школярі-шестикласники.
Риси характеру хлопців:
а) чемність і доброта;
б) мужність і винахідливість;
в) повага до батьків і людей похилого віку;
г) наполегливість і довіра;
д) на зло відповідають добром.
Здібності:
а) любов до книги;
б) прагення пізнати багато цікавого (допитливість);
в) надання допомоги тому, хто її потебує;
г) уміння орієнтуватися в природному довкіллі;
д) мрія про славу.
  •    Літературний аналіз твору
Тема: розповідь про літні пригоди Сергія та Митька у селі Юрківка, розкриття загадкової химери лісового озера.
Ідея: возвеличення справжньої дружби, духу пригод, гарного ставлення до старших; підтримка креативності, сміливості, наполегливості, працелюбства; засудження хитрості, брехні, пихатості.
Жанр: пригодницька повість
     Домашнє завдання
Дочитати твір Я. Стельмаха "Митькозавр з Юрківки..."

Написати есе «Якщо ти будеш допитливим – то будеш розумним» на основі повісті Ярослава Стельмаха «Митькозавр з Юрківки».


 Тема: Ярослав Стельмах. "Митькозавр з Юрківки, або Химера лісового озера"

  • Ознайомся з життєвим і творчим шляхом Я. Стельмаха 
  • Перегляньте буктрейлер
  • Прочитай у підручнику ст.178-182(дай відповіді на запитання на ст.182 - склади і запиши план до розділів І та ІІ, перекажи за планом)



 Тема: В.Нестайко. "Тореадори з Васюківки". Проблеми  у творі
*Виконайте тести у зошиті за посиланням ТУТ
*Дайте відповіді у зошиті 1 словом ТУТ
*Розгадайте кросворд у зошиті.





1.


Т













2.

О












3.


Р









4.





Е













5.

А










6.




Д











7.



О














8.
Р







9.







И









1.   Що будували хлопці? 
2.   Хто замінив хлопцям бика? 
3.   Кого ставили в приклад хлопцям? 
4.   Як назвали хлопці врятовану собаку? 
5.   Як називається село, в якому живуть Ява і Павлуша? 
6.   Звідки витягли хлопці цуценя? 
7.   Що віддав перед «смертю» Ява сестрі Яришці? 
8.   Що викликає у нас, читачів, повість «Тореадори з Васюківки»? 
9.   Що будували хлопці на баштані з кавунів? 

   Пригодницький твір не лише розважає, але й навчає. Чого ж найбільше хотів навчити В.Нестайко нас своєю повістю? ЗАПИШІТЬ ВІДПОВІДЬ У ЗОШИТ
    Отже, пригодницька література покликана навчати розважаючи. І це довів нам не лише В.Нестайко, бо ще до нього, набагато раніше, такі твори писали зарубіжні письменники, пригадайте їх (Даніель Дефо «Робінзон Крузо», А. де Сент - Екзюпери «Маленький принц», Жуль Верн «Діти капітана Гранта»,  Марк Твен «Пригоди Тома Сойєра і Гекльберрі Фіна» тощо).

Усі виконані завдання у зошиті сфотографувати та надіслати на електронну адресу nazarenko49sv@gmail.com або на вайбер за номером 0972293224



До уваги учнів 6 класу   опрацювати тему В.Нестайко. "Тореадори з Васюківки". Образи Яви Реня та Павлуші Завгороднього". У зошити записати визначення "Пригодницька література"

Сделано на Padlet


Немає коментарів:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...