*Українська мова-10-й клас-Онлайн ресурси
Тема: Поділ дієслів на дієвідміни
- . Тема:
- Зверніться до підручника - § 71, виконайте Вправу 507
- Перегляньте таблицю, поповніть свої знання
Утворення способових форм дієслів
ФормаСпосіб творенняПрикладиДійсний спосіб- теперішній час
- минулий час
- майбутній час:
а) проста формаб) складена формавід основи теперішньогочасу за допомогою осо-бових закінчень;від неозначеної форми дієслова, за допомогою суфіксів: -в-для чолові-чого роду,-л- жіночого та середнього;від дієслів доконаного виду та особових закін-чень (проста форма);від неозначеної форми дієслова недоконаного виду за допомогою осо-бових закінчень;поєднанням особових форм дієсловабути з інфінітивом дієслова;читають, читаю,читаєш, читає,читаємо, читаєтечитав, читала,читало, читалипрочитаюпрочитаєшпрочитаєчитатимучитатимешчитатимебуду читатибудеш читатибуде читатибудемо читатибудете читатибудуть читатиУмовний спосібдодаванням до форми минулого часу дійсного способу частки б(би);читав бичитала бчитало бНаказовий спосібвід основи теперішньогочасу за допомогою особових закінчень наказового способу.читайтечитаймочитайнехай(хай) читає(читають) - Випишіть дієслова, визначте їх способи.
Я тебе чекала роки й роки,
Райдугу снувала з рукава.
На твої задумані мороки,
На твої огрознені слова.
Я б тобі схилилася на груди,
Замість терну розсівала мак,
Та мені зв’язали руки люди.
„Хай страждає” – кажуть, треба так.
І. Драч
- Усі виконані завдання сфотографувати та надіслати зручним способом
Тема: Дієслово як частина мови. Форми дієслова. перехідні і неперехідні дієслова. Стан дієслова.Зворотні дієслова
- Перегляньте відео та пригадайте форми дієслова
- Відомості про перехідні та неперехідні дієслова можна пригадати ТУТ
- Пригадайте відомості про "Активний та пасивний стан дієслова"
- Переглянь відомості про "Зворотні дієслова"
- Домашня робота: знайдіть параграф 70. Опрацюйте ст. 176, виконайте вправу 502
Тема: Тестування за темою "Іменник. Займенник. Прикметник. Числівник"
- Заповніть подану форму та натисніть "Отослать"
Тема: Відгук про твір мистецтва
Відгук – текст, у якому наводиться оцінка прочитаного, почутого,
побаченого, висловлено ставлення автора до твору мистецтва. Мовленнєве оформлення відгуку залежить від ситуації мовлення (адресата,
мети).
Головна ознака
відгуку – оцінність висловлювання.
Мета відгуку – передати особисті враження про прочитане, побачене, почуте.
Опорні фрази для
відгуку:
твір цікавий тим, що
…; дуже вразило...; особливо запам'ятався епізод (момент, місце); увагу
привертає...; автор вдало (переконливо, яскраво, захоплююче)…; на жаль,
шкода...; у творі піднімається проблема...; порушується питання...;
стверджується...; основна думка розкривається...
План відгуку:
1. Зміст твору.
2. Актуальність
тематики.
3. Творчий задум
автора.
4. Критична оцінка
твору:
а) особливості композиції;
б) сила впливу;
в)
майстерність автора у зображенні;
г) мистецтво супроводу (слова, музика, зображення, виконання тощо).
5. Висновки автора відгуку.
Домашнє завдання: написати відгук на твір Ліни костенко "Любов Нансона"та надіслати на пошту nazarenko49sv@gmail.com або на вайбер за номером 0972293224
Тема: Написання заперечних, неозначених займенників
- Запам'ятайте!
Неозначені займенники вказують на неозначену (невідому) особу, предмет, ознаку чи кількість (абихто, абищо, абиякий, дехто, дещо, деякий, дечий, декотрий, будь-хто, будь-що, будь-який, будь-чий, хто-небудь, що-небудь, який-небудь, чий-небудь, скільки-небудь, казна-хто, казна-що, казна-який, казна-скільки, хтось, щось, якийсь, чийсь, котрийсь, скількись).
Неозначені займенники мають ті ж морфологічні ознаки, що й питальні займенники, від яких вони утворюються.
З частками казна-, хтозна-, будь-, небудь- займенники пишуться через дефіс (казна-хто, хтозна-чий, будь-який, скільки-небудь), а з частками аби-, де-, -сь- разом (абиякий, дещо, хтось).
Якщо між часткою і займенником є прийменник, то всі три слова пишуться окремо (будь для кого, аби з ким, хтозна в чому).
Неозначені займенники відмінюються так, як питальні займенники, від яких вони утворилися
Разом
|
Пишемо неозначені займенники, утворені за допомогою часток аби-, де-, -сь, та заперечні займенники з часткою ні
|
абичий, дехто, когось, ніхто
|
Окремо
|
Якщо між займенником і часткою стоїть прийменник
|
ні в чому, де з ким, будь у що
|
Через дефіс
|
Пишемо неозначені займенники, утворені за допомогою часток казна-, бозна-, хтозна-, будь-, -небудь
|
казна-хто, хтозна-який, будь-що, чий-небудь
|
- Запам'ятайте!
Заперечні займенники вказують на відсутність особи, предмета, ознаки чи кількості (ніхто, ніщо, ніякий, нічий, ніскільки).
З часткою ні заперечні займенники пишуться разом. Проте якщо між часткою і займенником є прийменник, то всі три слова пишуться окремо (ні в якому, ні для чого, ні для кого).
Заперечні займенники відмінюються так, як і питальні займенники.
- Виконайте вправу 458 (сфотографуйте та надішліть на електронну адресу nazarenko49sv@gmail.com до 16.03 - до 18.00 або на вайбер за номером 0972293224)
Тема: Відмінювання займенників
*Перейдіть за посиланням,ознайомтеся з правилами, виконайте тестові завдання ТУТ
18 березня Тема: Своєрідність займенника як частини мови
* Перегляньте відео, згадайте, запам'ятайте!
* Ознайомтеся з параграфом 64
*Виконайте вправу 458 (не зрозумів, переглянь відеопідказку тут) - надсилати вправу не потрібно.
*Виконайте онлайн-тест за посиланням тут, зробіть скриншот результату та надішліть на електронну адресу nazarenko49sv@gmail.com до 16.03 - до 18.00 або на вайбер за номером 0972293224
Тема: Особливості вживання іменників із числівниками
*Перейдіть за посиланням, виконайте онлайн-тести*Перегляньте відео, запам'ятайте вживання числівників з іменниками
*Виконати в зошиті завдання
Завдання: перекласти словосполучення українською мовою і записати.
Три недели, тридцать два килограмма, пятьдесят копе¬ек, четыре улицы, семь карандашей, двадцать пять городов, три подруги, девять тонн, сорок четыре метра, шестнадцать стульев, сто мнений, восемнадцать сел, двадцать восемь окон, десять дней.
Завдання: записати словосполучення, розкриваючи дужки. Придумати з ними речення.
Три дев’ятих (поверхня), одна четверта (груша), шість сьо¬мих (площа), п’ять десятих (відсоток), півтора (літра), дві тре¬ті (автобус).
*Опрацюйте параграф 69
* Виконайте вправу494
* Виконані завдання сфотографувати та надіслати на електронну адресу nazarenko49sv@gmail.com або на вайбер за номером 0972293224
Тема "Числівник. Відмінювання числівника" Перегляньте відео Додаткова інформація тут
*Опрацюйте параграф 68, виконайте вправу 489 та 491.*Надішліть фото вправ на електронну адресу nazarenko49sv@gmail.com або на вайбер за номером 0972293224
Закріплюємо образи повісті О.Кобилянської "Земля". Проходимо тестові завдання
Морфемна і словотвірна структура слова (інфографіка)
Фразеологізми – іскрометні скарби мовної образності
О.Кобилянська (тести до творів "Людина", "Царівна")
Тести "Життєвий і творчий шлях О.Кобилянської"
Українська драматургія і театр 70-90-х рр. ХІХ ст. (інтерактивна картинка)
До 160-річчя від дня народження ВЕЛИКОГО КАМЕНЯРА (інтерактивна картинка)
Все, що ви хочете знати про І.Я.Франка
Узагальнюємо, закріплюємо творчість І.Франка
- Панас Мирний "Хіба ревуть воли, як ясла повні?"(Гра "Хто з героїв роману "Хіба ревуть воли, як ясла повні?")
- Характеристика образів твору "Кайдашева сім’я"
- І.Карпенко-Карий
- Театр корифеїв(інтерактивна картинка)
- Леся Українка
- Кросворд "Леся Українка"
- Леся Українка - мандрівниця не з власної волі! (путівник містами, де побувала Леся Українка)
- Хто з героїв драми-феєрії "Лісова пісня"...
Немає коментарів:
Дописати коментар