8 клас (література)

*Українська література-8-й клас-Онлайн ресурси

Тема: Юрій Винничук. "Місце для дракона"

Народився 18 березня 1952 році у Станіславові. У 1973 закінчив заклад, який нині називається Прикарпатським університетом імені В. Стефаника, але незабаром перейменується на Університет імені того студента, який убив яйцем Януковича. З 1974 перебрався до Львова і став вивчати життя у ролі вантажника, фарцовщика, сутенера, художника-оформлювача і т.д.
1987 р. організував естрадну групу "Не журись!", з якою гастролював і для якої писав пісні та сценарії. 1990 р. покинув театр і разом зі Стефком Оробцем створили "Кабарет Юрця і Стефця".
З 1991-го до 1994-го завідував відділом у газеті "Post-Поступ", а з 1996-го почав видавати газету "Гульвіса", котра проіснувала до літа 1998 р. З грудня 1997 р. працює у відновленій газеті "Поступ". З 1998 щотижня пише сторінку Юзя Обсерватора, завдяки якій мусив пережити дванадцять судових процесів.
Автор зб. поезій "Відображення" (1990), зб. прози "Спалах" (1990), "Вікна застиглого часу" (2001), "Місце для Дракона" (2002, 2004), повістей "Ласкаво просимо в Щуроград" (1992), "Діви ночі" (1992, 1995, 2003), "Житіє гаремноє" (1996, 1999, 2002), роману "Мальва Ланда" (2003, 2004) та "Весняні ігри в осінніх садах" (2006), краєзнавчих книг "Легенди Львова" (шість видань 1999-2004), "Кнайпи Львова" (чотири видання 2000-2004), "Таємниці львівської кави" (2001, 2003, 2004), міфологічної енциклопедії "Книга бестій" (2003)
Упорядник антологій: укр. фантастики ХІХ ст. "Огненний змій" (1989), укр. літ. казки "Срібна книга казок" (1993), творів укр. письменників про чортів "Чорт зна що" (2004), серії книг "Юрій Винничук презентує", "Казкова скарбниця", "Fest-проза".
Твори перекладені в Англії, США, Канаді, Аргентині, Франції, Німеччині, Хорватії, Чехії, Сербії, Польщі, Японії, Білорусі, Росії.
За казками знято два мультфільми. Автор дитячої книжки "Історія поросятка" (2005).
  • Перегляньте відеоурок
  • Перейдіть за посиланням та ознайомтеся з інформацією ТУТ
  • Перегляньте буктрейлер
Домашнє завдання: прочитайте в книжці твір "Місце для дракона" або ТУТ, або прослухайте ТУТ

 Тема:Володимир Дрозд. "Білий кінь Шептало". Алегоричність образу коня Шептало
  • Із слов'янської міфології дізнаємося, що у святковому ритуалі давніх слов'ян однією з емблем був білий кінь, що біжить по небу. Наші предки шанували білого коня, якого вважали священним. Він уособлював Світанок. Наші предки вірили в те, що колісницю Сонця возять білі коні. На острові Ругії колись стояв храм Світовида. При цій святині жрець утримував білого коня, на якому було заборонено верхи їздити, бо це був священний кінь. Досі зберігся звичай: переможець-полководець в'їжджає в місто через тріумфальну арку на білому коні. На сьогоднішній день існує вислів: „на білому коні в'їхати” — тобто з'явитися де-небудь як переможець, як людина, що досягла тріумфального успіху.
    Для зображення особи, яка пристосовується до обставин, зраджує саму себе, письменник використав образ білого коня. Це — не випадковість: саме контраст сакрального змісту образу та його життя у творі працює на розкриття ідеї оповідання.
  • Білий кінь — алегорія непересічної людини, яка не хоче приймати рабську долю, бути „як усі”, опирається „сірій” буденності, але зазнає поразки в цій боротьбі.

  • Заповніть форму та натисніть "Отослать"
Тема: Володимир Дрозд. "Білий кінь Шептало"
  • Прочитайте твір "Білий кінь Шептало"
  • Перегляньте відеоурок, що потрібно, запишіть у зошит, натиснувши на паузу.
  • Домашнє завдання: знати основні відомості про В.Дрозда, знати зміст твору, вміти характеризувати коня Шептало.
Тема: Н.Бічуя. Шпага Славка Беркути.  Особливості композиції твору
*Ознайомтеся!
Теорія літератури
Композиція (лат. compositio — складання, поєднання, створення, побудова) — це план твору, співвідношення його частин, взаємозв'язок образів, картин, епізодів. У художньому творі повинно бути стільки персонажів, епізодів, сцен, скільки необхідно для розкриття змісту.
Особливості композиції твору (незвичайний інтригуючий початок, розвиток подій рімномірно стосується трьох персонажів, чітка характеристика дітей автором й іншими персонажами...)
Кульміна́ція (від лат. culmen, родовий відмінок culminis — вершин) — Найвище напруження, піднесення у розвитку чого-небудь. У більшості випадків кульмінація- це найцікавіша частина твору.
*Визначте і запишіть у зошити основні сюжетні елементи твору (експозиція, зав'язка, кульмінація , розв'язка)
Д/З: знати зміст твору, визначати сюжетні елементи твору, характеризувати образи твору.

 Тема: Н.Бічуя. Шпага Славка Беркути. Проблема особистості в сучасному світі
* Розгляньте схему за посиланням: тут
Довідка
Особистість – це соціальна істота, суб᾽єкт пізнання, активний діяч суспільного розвитку.
Індивідуальність (лат. individuitas — неподільність) — сукупність своєрідних особливостей і певних властивостей людини, які характеризують її неповторність і виявляються у рисах характеру, у специфіці інтересів, якостей, що відрізняють одну людину від іншої. Індивідуальність визначає людину як автора власного життя, як творця унікального життєвого шляху, носія багатогранної неповторності, авторського світобачення.
Суспільство — це організована сукупність людей, об'єднаних характерними для них відносинами на певному етапі історичного розвитку. Суспільство — також соціальна самодостатня система, заснована на взаємовідносинах людей в процесі реалізації особистих потреб.
1.    Запис у зошиті.
Характер літературний — це зображення письменником у художньому творі людини з властивими їй індивідуальними рисами, які зумовлюють її поведінку, ставлення до інших людей, до життя.
2. Скласти сенкан про дружбу
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ: на вибір (у зошити)
- Складіть  прогноз на майбутнє Юлька.
- Опишіть звичайний день одного із персонажів твору від його імені
Виконані завдання сфотографувати та надіслати на електронну адресу nazarenko49sv@gmail.com до  або на вайбер за номером 0972293224

Немає коментарів:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...